17. června 2025, 17:58
Uživatel: nepřihlášený | Registrace uživatele

Kniha návštěv

:: Nový příspěvek

Přispívat do návštěvní knihy můžete až po přihlášení do aplikace.

:: Vložené příspěvky v návštěvní knize

|<   <<   <   1 -  2 -  3 -  4 -  5 -  6   >   >>   >|
anonymní uživatel
14. 01. 2014, 17:33:23
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 417
Dobry den, u ucetni operace c.3 s nazvem "Vklad hotovosti z op.1 do pokladny" je chybne prednastaven doklad - VPD.
Reakce - administrator, 14. 01. 2014
Dobrý den, máte pravdu. Opravili jsme, děkujeme za upozornění...

anonymní uživatel
16. 12. 2013, 14:54:40
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 479

V zadání je, že auto bylo pořízeno v dubnu 2013, ale časové rozlišení v bodech 4-7 je na roky 2006-2009 :)

anonymní uživatel
11. 12. 2013, 18:21:39
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 377

V pokynech je, že DPH máme zaokrouhlovat nahoru na desetihaléře. vzhledem k tomu, že už v nejméně 4 předchozích úlohách byly desetihaléře jakoby dvě desetinná místa (celé haléře), tak buď je tady změna a zaokrouhluje se skutečně na desetníky, nebo to máte zaokrouhleno dolů v bodech 1b, 1c
Reakce - administrator, 11. 12. 2013
Dobrý den, v zadání bylo skutečně uvedeno zaokrouhlení na desetihaléře nahoru, což by znamenalo chybný výsledek v op. 1b a 1c - tak, jak uvádíte. Vzhledem k aktuální úpravě zaokrouhlování vypočítané daně (srov. § 37 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb. v platném znění - zákon o DPH) jsme aktuálně ze zadání testu ID 377 ty desetníky vynechali:-)
Děkujeme za upozornění...

anonymní uživatel
10. 12. 2013, 21:45:56
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 376

Píšete, že se má DPH zaokrouhlovat na desetihaléře, ale v řešení je zaokrouhleno na haléře.
Bod 11 mi vyšla částka 3108, tam nějak nechápu, kde mám chybu.
Reakce - administrator, 10. 12. 2013
V operaci 11 je třeba vypočítat DPH z uhrazené zálohy v op. 10, tj. z Kč 14.800,00. Protože není stanoven jiný postup, měla by se DPH počítat z ceny vč. DPH, tj. 14800*0,1736, což je právě Kč 2.569,28, jak je uvedeno v op. 11.

Pozn.: Výpočet DPH z ceny včetně daně (zde ze zálohy vč. DPH) se vypočítá jako součin této ceny vč. DPH a tzv. koeficientu. Ten se vypočítá jako podíl (zlomek), v jehož čitateli je sazba daně a ve jmenovateli součet čísla 100 a sazby daně. Tedy vlastně 21/121. Výsledek je nutno zaokrouhlit na 4 desetinná místa - tento výsledek je pak oním potřebným koeficientem.

anonymní uživatel
21. 11. 2013, 12:30:10
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 467
Zdravím, po výpočtu daňové povinnosti, mi vyšlo -2100, ale systém píše -2000. (8 400-10 500=2 100 :-) díky za opravu, mějte se pěkně a díky za tyto testy! Červinková
Reakce - administrator, 21. 11. 2013
Děkujeme za upozornění, opravili jsme...

anonymní uživatel
04. 11. 2013, 13:50:33
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 466
Účetní operace 11c. správný výsledek je 24200,00 místo 242000,00 který je uveden jako správný.
Reakce - administrator, 04. 11. 2013
Dobrý den,
děkujeme za upozornění, upravili jsme...

anonymní uživatel
31. 10. 2013, 14:04:46
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 391
Poslední úkol, výpočet daňové povinnosti by prý měl být -908. Ale nemělo by to spíš být 11592? Na účtu 343 je počáteční stav 12500, který se splatí první operací, a poté již jsou jen dvě zvýšení strany DAL a tři strany MD. konečný stav účtu 343 je 11592.
Reakce - administrator, 05. 11. 2013
Dobrý den, máte pravdu. Ten původně uvedený nadměrný odpočet Kč 908,00 je vzhledem k tomu, že test pracuje i počátečním stavem účtu 343 (vlastní daňová povinnost) a následnou úhradou, měly by se do výpočtu daňové povinnosti k DPH ze zaúčtovaných oeprací řadit až operace 2 až 20. Opravili jsme, děkujeme za upozornění.

anonymní uživatel
31. 10. 2013, 13:55:59
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 16
Otázka číslo 5 druhé slovo má být dodavateli, nikoliv dodavatelém
Reakce - administrator, 31. 10. 2013
Máte pravdu, DODAVATELI bude lepší. Upravili jsme, děkujeme.

anonymní uživatel
29. 10. 2013, 14:24:34
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 215

Staré sazby DPH

anonymní uživatel
29. 10. 2013, 13:31:16
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 390

V bodě 3 má být správná odpověď 1210, vy máte 1200 nejspíš pozůstatek ze starší verze s 20% DPH.
Reakce - administrator, 29. 10. 2013
Dobrý den, máte pravdu, děkujeme za upozornění! Opravili jsme...

anonymní uživatel
22. 10. 2013, 15:44:31
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 238
Tento test je také zastaralý. Navíc po každém vyplnění okénka test zmrzne a nemohu pokračovat dál. Takže test je na houby.
Reakce - administrator, 22. 10. 2013
"Zmrznutí testu" je patrně způsobeno nějakým problémem na straně Vašeho prohlížeče (popř. připojení k internetu), z našeho serveru k Vám test nejspíš přichází v pořádku.

anonymní uživatel
22. 10. 2013, 15:41:16
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 229
Na tomto testu máte špatně DPH.
Reakce - administrator, 22. 10. 2013
Dobrý den,
v testu je pravda uvedena již neplatná 20% sazba DPH, nicméně na principu účtování a výpočtu to samozřejmě nic nemění:-)

anonymní uživatel
23. 09. 2013, 20:08:11
Dobrý den,
prosím o radu - příklad 365 - jak dojdu k základu daně 509 tis? Děkuji za odpověď.
Jarmila.
Reakce - administrator, 23. 09. 2013
Dobrý den, děkujeme za dotaz. Při výpočtu daňového základu k dani z příjmů právnických osob je třeba nejprve znát účetní hospodářský výsledek. Ten činí (po zohlednění všech nákladů a výnosů včetně změny stavu zásob vlastní výroby) Kč 507.820,00 (zisk).
K tomuto účetnímu hospodářskému výsledku je třeba PŘIPOČÍST všechny "daňově neuznatelné náklady" (tedy slovy zákona o daních z příjmů - náklady, které nelze uznat za náklady na dosažení, zajištění a udržení příjmů).
Ty nalézáme v op. 14 (občerstvení Kč 1.150,00, u kterého není obecně nárok na odpočet DPH; proto je cena bez DPH i DPH účtováno na účet 513) a dále v op. 16 (manko výrobků nad normu Kč 185,00). Další "daňově neuznatelné" náklady test neobsahuje, nejsou k dispozici ani údaje o dalších položkách, které by nějak ovlivnily daňový základ k DPPO.
Po uvedených úpravách získáváme daňová základ k DPPO ve výši Kč 509.155,00 (tj. 507820+1150+185). Ten se před vlastním výpočtem daně zaokrouhluje na celé tisíce dolů, tedy na Kč 509.000,00, což je i správné řešení doplňujícího výpočtu.

anonymní uživatel
26. 08. 2013, 11:47:05
Dobrý den,

příklad 364, prosím o radu, jak dojdu v bodu 4 k částce 86.800, děkuji.

Jarmila
Reakce - administrator, 26. 08. 2013
Dobrý den,
v případě, že se počítá DPH "z ceny včetně DPH", což je právě tento případ (zaplacená záloha je vč. DPH a DPH se z ní musí vypočíst), postupuje se v souladu s ustanovením § 37 odst. 2 Zákona o DPH (235/2004 Sb. v platném znění), kdy se daň vypočte z ceny (zde zálohy) vč. DPH a tzv. koeficientu. Tento koeficient se stanoví jako podíl, v jehož čitateli je sazba daně (zde 21) a ve jmenovateli součet čísla 100 a sazby daně (tj. zde celkem 121); vypočtený koeficient se zaokrouhlí na 4 desetinná místa. Tedy 21/121 = 0,1736 (zaokr.) Záloha vč. DPH = Kč 500.000 x 0,1736 = Kč 86.800,00. Záloha bez DPH (viz op. 5d) je tedy potom 500.000 - 86.800 = Kč 413.200,00.

anonymní uživatel
13. 08. 2013, 15:11:55
Dobrý den,

příklad 122 - závěrečný úkol - jaký je po zaúčtování všech operací základní kapitál. Prosím o sdělení postupu, nějak se nemohu stále dopočítat. Předem děkuji za odpověď. Horáková
Reakce - administrator, 20. 08. 2013
Dobrý den, omlouváme se za pozdější reakci způsobené obdobím dovolených. Výši základního kapitálu lze zjistit jednoduše jako konečný stav pasívního účtu. V zadání je uvedeno, že výše základního kapitálu činila Kč 300.000,00. Tato částka by byla uvedena jako počáteční stav účtu 411 - Základní kapitál na straně DAL. K této hodnotě se připočtou všechny přírůstky účtu 411 (zaúčtovány na straně DAL) a odečtou všechny úbytky (zaúčtovány na stramě MÁ DÁTI). Protože v tomto testu k žádným úbytkům základního kapitálu nedošlo a zaúčtováno je jen jeho zvýšení v operaci 16 (Kč 230.000,00), činí konečný stav základního kapitálu Kč 530.000,00.

anonymní uživatel
02. 05. 2013, 14:46:53
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 435
Dobrý den, příklad 435 - jaký je postup při zjišťování DPH u operace 2.a 9..Nemůžu se dopočítat.Děkuji a přeji pěkný den. Horáková
Reakce - administrator, 04. 05. 2013
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. U operace 2 se DPH počítá ze součtu celní hodnoty (která může být odlišná od fakturované částky přepočtené do CZK) a vyměřeného cla. V praxi je obojí uvedeno na JSD (jednotném správním dokladu, dříve JCD - jednétné celní deklaraci). V tomto případě je tedy celní hodnota Kč 32.000,00, vyměřené clo je Kč 3.360,00 a DPH se počítá ze součtu těchto hodnot.
Situace u operace 9 je totožná - celní hodnota činí Kč 318.000,00, clo Kč 41.350,00, takže DPH se počítá opět ze součtu těchto hodnot.

anonymní uživatel
22. 04. 2013, 13:59:55
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 438
Dobrý den,
příklad 438 - op.15 - vaše částka je 1333,20(DPH 20%), má být 1344,31.Děkuji a přeji pěkný de.Horáková
Reakce - administrator, 24. 04. 2013
Dobrý den, máte pravdu, děkujeme za upozornění! Opravili jsme...

anonymní uživatel
21. 04. 2013, 13:41:10
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 459
Dobrý den,
u testu 459 máte z op.5 úhrada faktury tel.služby 1200Kč(částku máte počítanou s DPH 20%), mělo by být 1210,-.Pěkný den.Horáková
Reakce - administrator, 21. 04. 2013
Dobrý den, máte pravdu, chybu jsme opravili. Děkujeme za upozornění.

anonymní uživatel
06. 04. 2013, 18:29:59
Test 374 - Dobrý den,mám dotaz, zda máte v příkladu správně zaokrouhleno - fa od dodavatele za zboží máte 103 047,60 - mě vyšlo 103 043,47
a DPH máte 15 452,40 a mě vyšlo 15 456,53.
Děkuji
Reakce - administrator, 06. 04. 2013
Dobrý den, děkujeme za dotaz. Řešení v našem testu je správné.

Je třeba si uvědomit, že je-li základem daně (DPH) cena včetně DPH (v tomto případě v operaci 1c. částka Kč 118.500,00), počítá se daň dle ustanovení § 37 odst. 2 Zákona o DPH (zákon č. 235/2004 Sb. ve znění k 6. 4. 2013). Ten stanoví, že daň (DPH) se vypočítá jako součin ceny vč. DPH a koeficientu. Tento koeficient je podílem sazby daně (zde 15) a součtu čísla 100 a sazby daně (zde 115). Vypočtený koeficient se zaokrouhlí na 4 desetinná místa matematicky, tedy 15/115 = 0,1304 (zaokr.).

Pokud tímto koeficientem násobíme cenu včetně DPH, tedy Kč 118.500 *0,1304, vychází daň skutečně Kč 15.452,40 a tedy cena bez DPH je Kč 103.047,60.

Vy jste zřejmě postupovala tak, že jste cenu vč. DPH (Kč 118.500,00) vydělila 1,15. Tento postup - jakkoli je matematicky víceméně správný a logický, je bohužel v rozporu s citovaným ustanovením § 37 odst. 2 Zákona o DPH. Proto je potřeba postupovat při výpočtu tak, jak je uvedeno výše...

anonymní uživatel
06. 02. 2013, 18:21:37
DOTAZ/PŘIPOMÍNKA - TEST ID: 447
Dobrý den, můžete se prosím podívat na účetní případy 18 a 19? Za jakou cenu vyskladňujete výrobky, mně vychází jednotková cena 12,03 Kč. Podle vašich propočtů je u každého účetního připadu rozdílná jednotková cena. Děkuji.
Reakce - administrator, 06. 02. 2013
Dobrý den, problém bude nejspíše v tom, že ocenění úbytků zásob se děje metodou FIFO. Proto je také možné, že ve dvou po sobě jdoucích operacích jsou použity dvě různé ceny.

|<   <<   <   1 -  2 -  3 -  4 -  5 -  6   >   >>   >|
© 2006-2025 ParCon & Partner, v. o. s. - Testy z účetnictví
O aplikaci - Kontakt - Obchodní podmínky - Reklama - Ochrana osobních údajů